• با ورود به انجمن میتوانید به بخش عظیم و کامل تری از مطالب و قابلیت های سایت دست پیدا کنید
  • برای دیدن انواع آموزش های ویدیویی میتوانید از قسمت رسانه سایت استفاده کنید
  • برای دانلود انواع برنامه ها میتوانید از بخش منابع سایت استفاده کنید
  • به منظور پیدا کردن مطلب مورد نظر خود میتوانید از جستجو سایت و جستجو گوگل موجود در سایت استفاده کنید

این مدل گوشی آیفون را اصلا نخرید

116570.jpg
به گزارش ثریا چند روز پیش اپل اولین کنفرانس خود را برای معرفی محصولات جدید برگزار کرد. به غیر از مک بوک و آی پد ایر ۵ مجهز به تراشه‌های M2، همه بیشتر نگران آیفون SE 2022 بودند. گوشی SE 2022 (یا آیفون SE 3) جدید با تراشه A15 Bionic عرضه می‌شود و قیمت اولیه آن در چین ۴۲۹ دلار یا ۳۴۹۹ یوان (۵۳۳ دلار) است.
قیمت این گوشی نسبت به عملکرد آن خیلی زیاد است. چند دلیل وجود دارد که نباید این گوشی را خریداری کنیم! در این مطلب به بررسی سه دلیل اصلی برای دوری از آیفون SE 2022 می‌پردازیم.

۱- اندازه صفحه نمایش؛ کوچکتر از آنکه فکر می‌کنید
صفحه نمایش کوچک در این گوشی، مطابق استفاده روزانه کنونی افراد نیست. با این حال، فونت کلمات به اندازه فونت دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ است. این دستگاه خیلی بیشتر از صفحه نمایش‌های بزرگ نیاز به اسکرول کردن دارد و این گوشی برای کاربران گوشی‌های بزرگ جالب نخواهد بود. به عنوان مثال هنگام استفاده از برنامه Palm Reading برای خواندن یک رمان، این گوشی حدود سه یا چهار خط کمتر از گوشی با صفحه نمایش بزرگ خواهد داشت. با توجه به مشکل ناحیه نمایش، حتی در صورت مناسب بودن اندازه فونت ها، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه با چنین صفحه نمایشی برای کاربران ناخوشایند خواهد بود
1170304_728.jpg
در تماشای فیلم نیز اگرچه نسبت ویدئوی صفحه نمایش کوچک یکسان است؛ اما واضح است که تماشای فیلم‌ها در تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ راحت‌تر است. یکی دیگر از معایب صفحه نمایش کوچک تایپ کردن با آن است؛ با کوچک شدن صفحه نمایش صفحه کلید نیز کوچک می‌شود و در نتیجه احتمال اشتباه در تایپ نیز بیشتر خواهد شد. کاربرانی که دارای دست‌های بزرگی هستند، در کار با این گوشی دچار مشکل خواهند شد. اندازه نمایشگر آیفون SE 2022 تنها ۴.۷ اینچ است!

با این حال، تلفن‌های همراه با صفحه نمایش کوچک نیز مزایای خاص خود را دارند. اولین مزیت وزن آن است؛ گوشی‌های موبایل با صفحه نمایش کوچک هیچ وزنی روی دست شما وارد نمی‌کنند و با نگه داشتن طولانی مدت آن‌ها احساس خستگی نخواهید کرد. همچنین در دست گرفتن یک گوشی کوچک راحت‌تر از گوشی بزرگ خواهد بود.
1170303_353.jpg
- بازی کردن با این گوشی کار دشواری خواهد بود
یکی دیگر از تاثیرات صفحه نمایش کوچک این گوشی، حین بازی کردن اتفاق می‌افتد. لمس تصادفی می‌تواند انجام بازی با این گوشی را تقریبا غیر ممکن کند. در حین بازی دو انگشت شست تقریبا می‌توانند بیش از نیمی از صفحه را اشغال کنند. این موضوع باعث مسدود شدن میدان دید شما خواهد شد و نمی‌توانید به راحتی بازی کنید. یکی دیگر از معایب اصلی اجرای بازی در تلفن‌های همراه با صفحه نمایش کوچک، فونت آن است.

در استفاده روزانه، فونت به اندازه فونت گوشی‌های دیگر است؛ اما بدلیل متفاوت بودن رابط کاربری بازی، احتمال لمس تصادفی نیز بیشتر خواهد شد. اتلاف گرمای اپل چیزی نیست که یک گیمر از آن استقبال کند. آیفون ۱۳ پرو مکس بعد از ۵ دقیقه بازی شروع به گرم شدن می‌کند و مدل کوچکتر مینی نیز بیشتر تحت تاثیر گرما قرار می‌گیرد. به طور کلی، انجام بازی با تلفن‌های همراه با صفحه نمایش کوچک توصیه نمی‌شود
1170302_622.jpg
۳- عمر باتری کم بدلیل اندازه کوچک باتری
در ساختار داخلی یک تلفن همراه کوچک و گران، نسبت فضای باتری حدود ۵۰ درصد است. تلفن‌های همراه با اندازه کوچک به ناچار بخش قابل توجهی از ظرفیت باتری را قربانی می‌کنند که به طور جدی عمر باتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آیفون ۱۳ مینی دارای ظرفیت باتری ۲۴۰۶ میلی آمپر است؛ این عدد حدود نیمی از ظرفیت باتری آیفون ۱۳ پرو مکس است. پس از یک تست سه ساعته عمر باتری، کل مصرف برق تلفن همراه با صفحه نمایش کوچک ۴۳ درصد است. اگرچه عملکرد پردازنده A15 باعث مصرف انرژی بسیار کمی می‌شود و همچنین بهینه سازی iOS را نیز به همراه دارد، حتی اگر ظرفیت باتری کم باشد، هنوز هم می‌توان از عمر باتری استفاده کرد. باتری این دستگاه در حالت استفاده مداوم در حدود نصف روز دوام می‌آورد
در صورت استفاده معمولی برای یک روز، آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان ۳۰ درصد از باتری را حفظ خواهد کرد، اما تلفن همراه با صفحه نمایش کوچک در حوالی سه یا چهار بعد از ظهر یکبار باید شارژ شود. علاوه بر این، ما نمی‌توانیم روی سرعت شارژ اپل حساب کنیم؛ بنابراین در صورت خرید یک گوشی آیفون با صفحه نمایش کوچک، نیاز به خرید یک پاوربانک نیز خواهید داشت.

نکاتی که هنگام خرید یک گوشی با صفحه نمایش کوچک باید در نظر بگیرید

۱- اگر تا به حال از تلفن همراه با صفحه نمایش کوچک استفاده نکرده اید، در خرید چنین گوشی‌ای با احتیاط عمل کنید. اگر قبلا از یک دستگاه صفحه نمایش کوچک استفاده کرده اید، می‌توانید این دستگاه را در نظر بگیرید. آیفون SE 3 از نظر طراحی به خوبی آیفون ۱۳ مینی نیست، اما ارزان‌ترین تلفن همراه با تراشه A15 است.
۲- برای کسانی که می‌خواهند سیستم iOS یا پردازنده A15 را تجربه کنند، اما بودجه زیادی ندارند، خرید یک iPad mini 6 را توصیه می‌کنیم. قیمت این دستگاه مانند آیفون SE 2022 بالا نیست، اما تجربه بازی و تماشای فیلم با آن بسیار بهتر از آیفون SE 3 است.

اپل با عرضه آیفون SE 3 در تلاش است تا مدل‌های مقرون‌به‌صرفه میان‌رده را ارائه کند. به نظر می‌رسد اپل دیگر از جایگاه برتر خود در بازار محصولات گران قیمت راضی نیست.

منبع: فرارو
 
بالا