• با ورود به انجمن میتوانید به بخش عظیم و کامل تری از مطالب و قابلیت های سایت دست پیدا کنید
  • برای دیدن انواع آموزش های ویدیویی میتوانید از قسمت رسانه سایت استفاده کنید
  • برای دانلود انواع برنامه ها میتوانید از بخش منابع سایت استفاده کنید
  • به منظور پیدا کردن مطلب مورد نظر خود میتوانید از جستجو سایت و جستجو گوگل موجود در سایت استفاده کنید

عملکرد کارت‌های گرافیک‌ دسکتاپ اینتل آرک A300 و A500 و A700 در بنچمارک‌ OpenCL منتشر شد

intel-ark.jpg
تاکنون فقط انتشار جزئیات مربوط سری پایین‌رده‌ی کارت‌های گرافیک اینتل آرک را شاهد بوده‌ایم. بااین‌حال، ظاهراً این شرکت در حال آماده‌سازی سری میان‌رده و پرچم‌دار کارت‌های گرافیک‌ آرک است.
تیم SiSoftware خلاصه‌ای از نتایج به‌دست‌آمده از عملکرد کارت‌های گرافیک میان‌رده و پرچم‌دار سری آرک اینتل را براساس معیار OpenCL آماده کرده است. البته این اطلاعات براساس بررسی کامل ارائه نشده و به پلتفرم و درایورهای به‌کاررفته در این آزمایش نیز اشاره‌ای نشده است. به‌عبارت‌دیگر، این اطلاعات براساس نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های SiSoftware Sandra است که توسعه‌دهندگان آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داده‌اند.

به‌گزارش ویدئوکاردز، اینتل کارت‌های گرافیک سری آرک Alchemist را در سه رده عرضه خواهد کرد. کارت‌های گرافیکی A300 (مثل A370M و A380) همگی از تراشه‌ی گرافیکی سطح پایه‌ی DG2-128 و سری A500 و A700 نیز از تراشه‌ی گرافیکی DG2-512 بهره می‌برند که توان رقابت با کارت‌های گرافیک میان‌رده‌ی AMD و انویدیا را دارد. TechPowerUP نموداری از مشخصات این کارت‌های گرافیک را براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از مقاله‌ی اصلی SiSoftware تهیه کرده است که آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

ark-intel3.jpg
سری آرک A500 از حداثل ۳,۰۷۲ هسته‌ی سایه‌زن FP32 و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره خواهند برد. این مشخصات احتمالاً با سری انویدیا RTX 3060 و AMD Radeon RX 6700XT مطابقت خواهد داشت. پرچم‌دار سری آرک اینتل، یعنی A700، نیز از ۴,۰۹۶ هسته‌ی سایه‌زن و ۱۶ گیگابایت حافظه بهره خواهد برد.

ark-intel2.jpg
شایان ذکر است که نویسنده‌ی مقاله‌ی SiSoftware درباره‌ی فرایند هفت‌نانومتری TSMC برای پردازنده‌های گرافیکی آرک اشتباه کرده است؛ زیرا اینتل رسماً تأیید کرد که این کارت‌های گرافیک از فناوری پردازش ۶ نانومتری TSMC بهره می‌برند.

ark-intel1.jpg
به‌نظر می‌رسد مدل دسکتاپ آرک A380 در برخی از بنچمارک‌های OpenCL ازنظر عملکرد با جی‌فورس RTX 3050 و Radeon RX 6500XT و GTX 1660 Ti مطابقت دارد. بااین‌حال، همان‌طور‌که قبلاً گفتیم، این API همیشه آزمایش‌های مرتبط با بازی را مدنظر قرار نمی‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، حتی اگر از نرم‌افزار و سخت‌افزار نهایی در انجام این آزمایش استفاده شده باشد، بازهم احتمال دارد نتایج به‌دست‌آمده با نتایج نهایی متفاوت باشد.

منبع زوم آی تی
 
بالا