• با ورود به انجمن میتوانید به بخش عظیم و کامل تری از مطالب و قابلیت های سایت دست پیدا کنید
  • برای دیدن انواع آموزش های ویدیویی میتوانید از قسمت رسانه سایت استفاده کنید
  • برای دانلود انواع برنامه ها میتوانید از بخش منابع سایت استفاده کنید
  • به منظور پیدا کردن مطلب مورد نظر خود میتوانید از جستجو سایت و جستجو گوگل موجود در سایت استفاده کنید

پردازنده گرافیکی Arc Alchemist اینتل با ۲۵۶ واحد پردازشی عملکردی مشابه RX 580 دارد

intel-arc-alchemist-256-eu-mobile-gpu.jpg

کارت گرافیک Arc Alchemist Xe اینتل با ۲۵۶ واحد پردازشی و ۶ گیگابایت VRAM در بنچمارک OpenCL عملکردی مشابه با RX 580 رادئون ای‌ام‌دی یا GTX 1650 انویدیا داشت.
افشاگری در توییتر با نام کاربری Benchleaks با انتشار پستی نتایج اجرای دو بنچمارک گیک‌بنچ 5 روی نوت‌بوکی مجهز به پردازنده‌ی Core i5-12500H و گرافیک اختصاصی Arc Alchemist Xe اینتل را به اشتراک گذاشت. گرافیک Arc Alchemist موجود در این نت‌بوک از ۲۵۶ واحد پردازشی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی دسترسی تصادفی ویدئویی (VRAM) بهره می‌برد و با توجه به نمرات OpenCL، به نظر می‌رسد عملکردی مشابه RX 580 رادئون ای‌ام‌دی یا GeForce GTX 1650 Super انویدیا داشته باشد.

OpenCl یکی از ابزارهای گیک‌بنچ 5 برای مدل‌سازی محاسبات پردازنده‌های گرافیکی است.

شایعات حاکی از این است که پردازنده‌ی گرافیکی تست‌شده، بخشی از سری جدید نسخه‌ی موبایلی خانواده‌ی دی‌جی‌۲ (DG2) اینتل است. چراکه طبق گزارش‌ها یکی از پیکربندی‌های پیشرو این خانواده از پردازنده‌های گرافیکی اینتل، ۲۵۶ واحد محاسباتی و ظرفیت VRAM بین ۴ تا ۸ گیگابایت دارد و در بنچمارک گیک‌بنچ انجام‌شده نیز همین پیکربندی مشاهده می‌شود.
خانواده‌ی پردازنده‌های گرافیکی دی‌جی‌۲ (DG2) اینتل پنج پیکربندی را شامل می‌شود: قوی‌ترین مدل ۵۱۲ واحد اجرایی خواهد داشت و در جایگاه‌های بعدی پردازنده‌های گرافیکی با ۳۸۴، ۲۵۶، ۱۲۸ و ۹۶ واحد محاسباتی وجود دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد نسخه‌ی ۲۵۶ این خانواده یکی از پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده اینتل برای بازار پردازنده‌های گرافیکی موبایلی باشد.


benchleakstweet.jpg
نتایج فاش‌شده از اجرای دو بنچمارک OpenCL گیک‌بنچ روی یک نوت‌بوک کمی با هم تفاوت دارند؛ اولی ۴۶٬۵۴۰ امتیاز را به نمایش می گذارد و دومی با کمی کاهش امتیاز ۴۵٬۴۸۳ را نشان می‌دهد.

این امتیازات با نتایج بنچمارک OpenCL گیک‌بنچ 5 روی چندین پردازنده‌ی گرافیکی قدیمی‌تر ای‌ام‌دی و انویدیا مانند RX 480 و RX 580 رادئون، RX 5600M و همچنین GTX 1650 Ti و GTX 1080 Max-Q مشابه هستند و از منظر محاسباتی، بر‌ اساس استانداردهای امروزی به نظر می‌رسد که پردازنده‌ی گرافیکی موبایل Arc Alchemist اینتل با ۲۵۶ واحد محاسباتی آنچنان قدرتمند نباشد.
البته باید توجه داشت که گیک‌بنچ 5، بنچمارک گیمینگ نیست و ممکن است نتایج در دنیای واقعی بسیار متفاوت باشد.

بااین‌حال اگر تنها به نتایج گیک‌بنچ 5 بسنده کنیم، پردازنده‌های گرافیکی موبایلی که اینتل به‌عنوان میان‌رده معرفی می‌کند، بیشتر شبیه به پردازنده‌های گرافیکی پایین‌رده عمل خواهند کرد. باید دید که تیم آبی با خط تولید DG2 خود کدام بخش از بازار را هدف قرار خواهد داد؛ اما اگر نسخه‌ی ۵۱۲ پردازنده‌های گرافیکی دی‌جی‌۲ (DG2) اینتل، یا همان «برترین» پردازنده‌ی گرافیکی این خانواده نتواند نسخه‌ی موبایلی RTX 3070 یا RTX 3080 را شکست دهد و تنها رقیبی برای پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده‌ای مانند RTX 3060 باشد؛ نسخه‌ی ۲۵۶ این خانواده تنها می‌تواند به‌عنوان محصولی در سطح مبتدی عمل کند.

منبع زومیت
 
بالا