• با ورود به انجمن میتوانید به بخش عظیم و کامل تری از مطالب و قابلیت های سایت دست پیدا کنید
  • برای دیدن انواع آموزش های ویدیویی میتوانید از قسمت رسانه سایت استفاده کنید
  • برای دانلود انواع برنامه ها میتوانید از بخش منابع سایت استفاده کنید
  • به منظور پیدا کردن مطلب مورد نظر خود میتوانید از جستجو سایت و جستجو گوگل موجود در سایت استفاده کنید

چرا هر کسب و کاری در سال 2022 به یک برنامه امنیت سایبری نیاز دارد؟

pexels-pixabay-600x337.jpg
اکثر مدیران یک برنامه امنیت سایبری قوی را به عنوان بخشی ضروری از عملیات تجاری در نظر می گیرند. حفاظت از اسرار تجاری و داده‌های مشتریان، هسته اصلی مسئولیت‌های شما به عنوان یک تجارت است.
با این حال، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط راضی هستند که امنیت سایبری خود را برون سپاری کنند یا آن را به دست یک متخصص فناوری اطلاعات داخلی بسپارند. این ممکن است در گذشته کافی بوده باشد، اما با افزایش آسیب‌پذیری‌ها، داشتن آگاهی و آموزش درباره امنیت سایبری برای همه اعضای کارکنان ضروری است.
اگر نمی‌دانید امنیت سایبری شما دقیقاً چگونه کسب‌وکارتان را ایمن نگه می‌دارد، وقت آن است که قبل از اینکه یک مزاحم سیستم شما را برای شما آزمایش کند، نگاه دقیق‌تری بیندازید.
در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا کسب و کارها در سال 2022 تمرکز و منابع قابل توجهی را روی امنیت سایبری قرار می دهند.

حملات باج افزار در حال افزایش است
حملات باج افزاری برخی از جدی ترین حملات سایبری هستند و در حال گسترش هستند. فقط در سال گذشته، این حملات بیش از 300٪ افزایش یافته است.
در طول این حملات، هکرها داده های شما را به گروگان گرفته و تهدید به نابودی یا فروش آن در وب تاریک می کنند. دسترسی به فایل های شما مستلزم پرداخت باج است که معمولاً بسیار پرهزینه است.
مجری قانون ابزاری برای دستگیری بسیاری از این مجرمان دیجیتالی ندارد و بازارهای داده های وب تاریک سرقت داده ها را بسیار سودآورتر کرده است. این بدان معناست که حفظ یک برنامه امنیت سایبری قوی تنها راه قابل اعتماد برای جلوگیری از حمله است. اقداماتی که می‌توانید انجام دهید شامل محافظت از سخت‌افزار، پشتیبان‌گیری منظم از فایل‌های خود (و خارج از سایت نگه داشتن آنها) و انجام آزمایش‌های منظم نفوذ ابر است.

pexels-vitaly-vlasov-600x399.jpg
رعایت امنیت سایبری در حال سخت‌تر شدن است
فقط هکرها نیستند که می توانند برای شما هزینه داشته باشند یا به اعتبار شما آسیب برسانند. دولت‌ها با ایجاد قوانین جدیدی که کسب‌وکارها باید برای حفاظت از داده‌های مشتریان از آن پیروی کنند، امنیت سایبری را جدی‌تر می‌گیرند. عدم رعایت می تواند منجر به جریمه و پیگرد قانونی شود.
مقررات حفاظت از داده ها، جدول زمانی برای گزارش حوادث و پادمان های زیرساختی مورد نیاز همه با سرعت زیادی در حال تغییر هستند و استانداردها برای همه صنایع متفاوت است. در سال 2022، برای یک کارمند فناوری اطلاعات کافی نخواهد بود که اطمینان حاصل کند که شرکت شما استانداردهای انطباق را رعایت می کند. مدیریت باید از تغییر چشم انداز انطباق آگاه باشد و منابع باید برای حفظ انطباق تخصیص داده شود.

مشتریان بیش از هر زمان دیگری به حفاظت از داده ها اهمیت می دهند
حفظ انطباق شما را با مقامات روشن نگه می دارد، اما مشتریان شما نیز مراقب امنیت سایبری شما خواهند بود. نقض به اعتماد مصرف کننده لطمه می زند و مشتریان شما اکنون کمتر احتمال دارد که ببخشند.در سال 2021 نزدیک به 1300 نقض داده وجود داشت و حدود 60 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفتند.
از آنجایی که عموم مردم نسبت به پیامدهای نقض اطلاعات هوشیارتر می شوند، برندهای در معرض خطر عواقب بدتری در بازار متحمل شده اند.
زمانی که تارگت قربانی نقض داده شد، اعتماد مصرف کننده به برند بیش از 50 درصد کاهش یافت (طبق رتبه بندی شاخص برند آن). زمانی که چند سال بعد همین اتفاق برای اوبر افتاد، شهرت آن به میزان 141 درصد کاهش یافت و هرگز بهبود نیافت.
این از دست دادن اعتماد به ناچار روی نتیجه شما تأثیر می گذارد. و در عین حال، نیاز به افزایش زیادی در بودجه بازاریابی شما برای تلاش برای التیام آسیب دارد.

آسیب پذیری های انسانی را نمی توان نادیده گرفت
فناوری جدید خطرات سایبری جدیدی ایجاد می کند و فناوری سریعتر از همیشه در حال حرکت است. با ظهور محاسبات ابری، 5G و فناوری متاورس در سال 2022، کسب‌وکارها احتمالاً بیشتر تلاش‌های امنیت سایبری خود را بر ایمن‌سازی شبکه‌ها و نرم‌افزارهای خود در برابر متجاوزان متمرکز خواهند کرد.
اما هکرها همچنین تلاش خود را برای ورود از طریق کارکنان و سخت افزار شما افزایش خواهند داد. کارکنان سطح پایین شما و همچنین کارمندانی که به آموزش فناوری اطلاعات نیاز ندارند، اهداف آسانی برای مجرمان هستند. آن‌ها می‌توانند قربانی سرقت سخت‌افزار، حملات فیشینگ و دیپ‌فیک شوند که در آن‌ها آزادانه داده‌ها و رمزهای عبور را می‌دهند.
آنها همچنین ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوند، مانند انجام تجارت در دستگاه های ناامن، صرفاً به این دلیل که از خطرات آن مطلع نشده اند.
همه کارکنان شما باید به عنوان بخشی از برنامه امنیت سایبری شما تحت آموزش ریسک گریزی سایبری قرار بگیرند. فقط یک دستگاه دزدیده شده یا یک تماس تلفنی با یک منشی ناشناس می تواند به مجرمان اجازه دسترسی رایگان به سیستم های شما را بدهد.


یک برنامه امنیت سایبری تهیه کنید و آن را به طور منظم آزمایش کنید

ممکن است به نظر برسد که خطرات حملات سایبری همه جا وجود دارد. متأسفانه، این دور از واقعیت نیست. جرایم سایبری به سرعت در حال رشد است و اجرای قانون عقب مانده است. اکنون زمان اختصاص منابع بیشتر به امنیت سایبری و انطباق است.
هنگامی که یک برنامه جامع تهیه کردید، باید اثربخشی آن را با به روز رسانی و آزمایش منظم حفظ کنید. متخصصان فناوری اطلاعات شما می توانند امنیت سیستم شما را به صورت داخلی حفظ کنند. همچنین سرمایه گذاری در تست نفوذ شخص ثالث حداقل یک بار در سال مهم است.
در نهایت، فراموش نکنید که یک سیاست امنیت سایبری قوی برای کارکنان خود ایجاد کنید.
 
بالا